Page 10 - 16 oldalas brossúránk
P. 10

                 DIAGNOSZTIKUS MÉRÉSEK FEJLESZTÉSE 10
 A hangok mellett képek, animációk, vi- deók teszik még színesebbé, életszerűb- bé a feladatokat. A tanulók feladatokra adott válaszaikat változatos formában adhatják meg, például kijelöléssel, kat- tintással, átszínezéssel, mozgatással, átrendezéssel. Az eDia így nemcsak egyszerű feleletválasztós feladatok, hanem multimédiás elemek és a tech- nológia új lehetőségeit maximálisan kihasználó feladattípusok közvetíté- sére is alkalmas. Mindezzel lehetőség
nyílik egyrészt a már korábban is vizs- gált tudás- és képességterületek új, in- novatív és a diákok számára motiválóbb környezetben történő vizsgálatára (pl. kreativitás, vizuális, nyelvi, zenei ké- pességek) másrészt eddig nem vizsgált képességek jellemzőinek feltárására (pl. dinamikus problémamegoldó ké- pesség). Az elektronikus tesztelésben rejlő lehetőségek kihasználásával az eDia-rendszer alkalmas lesz arra, hogy gyors visszajelzést adjon a tanulók tu-
„Sohasem gondoltam, hogy egy felmérő ilyen érdekes lehet.” -Melinda, 10 éves































































































   8   9   10   11   12