Page 9 - 16 oldalas brossúránk
P. 9

                 „AMIT NEM TUDUNK MEGMÉRNI, AZON NEM TUDUNK JAVÍTANI.” 9
eDia (elektronikus diagnosztikus mérési rendszer) kidolgozása
Koordinátor: Molnár Gyöngyvér
Az információs és kommunikációs technológiák olyan új lehetőségeket kínálnak, amelyek forradalmasíthatják az oktatást, ezen belül a pedagógiai mé- rés-értékelés folyamatát. Ennek követ- keztében elindult az olyan új generációs pedagógiai mérési-értékelési technoló- giák kidolgozása, amelyek rövid távon is jelentős mértékű változást eredmé- nyezhetnek a pedagógiai mérés-érté- kelésben.
A projekt részeként kifejlesztett online elektronikus diagnosztikus rendszer (eDia) használata számos új lehetősé- get nyújthat a pedagógusok mindennapi munkájában a tanítási-tanulási folya- mat tervezésétől a tanulói teljesítmé- nyek kritériumorientált értékeléséig. Tanórai, iskolai használatához elegen- dő egy általános böngésző és internet- kapcsolat.
A számítógép alapú tesztek a koráb- biaknál változatosabb feladatformák alkalmazását teszik lehetővé. Például a feladatok utasításait nemcsak elol-
vashatják, hanem meg is hallgathatják a gyerekek, így a tesztek a még olvasni nem tudó vagy olvasási nehézségekkel küzdő diákok körében is használhatók.
 „Nagyon tetszett, újszerű volt és egyáltalán nem unalmas.” -Gergő, 13 éves



























































































   7   8   9   10   11