Page 3 - 16 oldalas brossúránk
P. 3

                 „AMIT NEM TUDUNK MEGMÉRNI, AZON NEM TUDUNK JAVÍTANI.” 3
A projekt célkitűzései
A nemzetközi és a hazai mérési-értékelési programok átfogó, rendszeres visszajel- zést nyújtanak a tanulók iskolai teljesít- ményéről. Az eredmények alapján végzett elemzések hatékonyan támogatják a köz- oktatási rendszer fejlesztését, segítik az intézményi szintű döntéshozatali folya- matokat, azonban a tanulók fejlődésének követéséhez, a tanulási nehézségek és az iskolai sikertelenség okainak feltárásához gyakori, részletes, személyes visszajelzés- re van szükség.
agnosztikus értékelési rendszer, amely az iskolába lépéstől nyomon követi a tanulók egyéni fejlődését és jelzi az esetleges le- maradásokat, zavarokat. Az SZTE Okta- táselméleti Kutatócsoportja 2009 és 2011 valamint 2011 és 2015 között megvalósítot- ta a „Diagnosztikus mérések fejlesztése” program első és második fázisát. A projekt célja a tanulást és a tanítást közvetlenül támogató, segítő, fejlesztő diagnosztikus mérési-értékelési rendszer kiépítése.
  „ ...értékelési rendszer, amely követi a tanulók egyéni fejlődését
és jelzi az esetleges lemaradásokat, zavarokat... ”
Az oktatási problémák nagy része visszave- zethető az iskolát megelőző fejlődési lema- radásokra és az első iskolai évek tanulási zavaraira. A további problémák megelő- zését hatékonyan segítheti egy olyan di-
„Az a mesés feladat megmozgatta a fantáziámat, felébredtem tőle.” -Eszter, 10 éves



























































































   1   2   3   4   5