Page 15 - 16 oldalas brossúránk
P. 15

                 „AMIT NEM TUDUNK MEGMÉRNI, AZON NEM TUDUNK JAVÍTANI.” 15
Partnerség
Koordinátor: Tóth Edit és Csapó Benő
Az oktatás kutatás alapú fejlesztésének kulcsfontosságú eleme, hogy a tudomá- nyos alapokon nyugvó adatok, elemzések a döntéshozók rendelkezésére álljanak. Bár a diagnosztikus mérések közvetlenül a tanulási folyamatokat se-
gítik, a hosszabb időszak alatt összegyűjtött adatokat fel le- het használni az iskolai és a fenntartói feladatok ellátásá- nak segítésére (pl. az oktatási rendszerben lévő egyenetlen- ségek azonosítására). Ennek érdekében a munkacsomag keretében közoktatási intéz-
mények fenntartóinak bevonásával sor ke- rül olyan modellek kidolgozására, amelyek megmutatják a hatékony fenntartói szintű beavatkozások lehetőségeit. A magas szin- ten feldolgozott értékelési információk
  „ ...megmutatják a hatékony fenntartói szintű beavatkozások lehetőségeit...”
„A gyerekek szívesen vettek részt a mérésben, örömmel várják a következő lehetőséget.” -Anna, pedagógus
jelezhetik az intézmények közötti különb- ségeket és feltárhatják azok okait is. Az elemzések rávilágíthatnak a kistérségeken belül az oktatási feltételekben mutatkozó különbségekre, és ajánlásokat, javaslatokat fogalmazhatnak meg az egyedi beavatko- zásokra. A tényekre alapozott fenntartói döntéshozatalnak fontos feltétele az ob- jektív visszacsatolás megteremtése, a ku- tatás és az oktatásirányítás kapcsolatának erősítése.


























































































   12   13   14   15   16