Page 5 - 16 oldalas brossúránk
P. 5

                 „AMIT NEM TUDUNK MEGMÉRNI, AZON NEM TUDUNK JAVÍTANI.” 5
Tartalmi keretek
Koordinátor: Csapó Benő
Az egyes műveltségterületek koordinátorai:
Olvasás: Steklács János
Matematika: Csíkos Csaba Természettudomány: Korom Erzsébet
A projekt első fázisában került sor az iskola kezdő szakaszában végzendő diagnosztikus mérések tudomá- nyos megalapozására, elkészültek a három fő mérési terület az olvasás- szövegértés, matematika és a természet- tudomány részletes tartalmi keretei. E munka eredményei megjelentek magyar és angol nyelven, valamint megkezdődött szélesebb körű szakmai megvitatásuk és gyakorlatba való átültetésük. A kuta- tási eredmények gyors gyarapodása és az alkalmazás tapasztalatai miatt a tar- talmi kereteket időről időre frissíteni, aktualizálni kell, így a projekt második fázisában megvalósul az új tudományos eredmények folyamatos beépítése. A tartalmi keretek aktualizálásának és ki- bővítésének másik célja az elektronikus formában készülő feladatbank fejlesz- tő munkáinak hatékonyabb támogatása.
Ennek érdekében sor kerül a mérendő készségek, képességek, alkalmazási kon- textusok, valamint diszciplináris tartal- mak pontosabb azonosítására, a mérések tárgyának részletesebb leírására.
Az elmélyültebb elemzés érdekében mindhárom területen önálló munkacso- portok foglalkoznak a mérések egyes di- menzióival és a készülő kötetekben önálló fejezetek mutatják be a pszichológiai, az alkalmazási és a diszciplináris szempon- tokat.
 „ ...a diagnosztikus mérések megalapozására elkészültek a három fő terület részletes tartalmi keretei... ”
„A kérdések fantasztikusak voltak, jól megdolgoztatták az agyamat.” -Janó, 13 éves
























































































   3   4   5   6   7