Page 14 - 16 oldalas brossúránk
P. 14

                 DIAGNOSZTIKUS MÉRÉSEK FEJLESZTÉSE 14
Visszajelző rendszerek
Koordinátor: Antal Judit, Csapó Benő és Molnár Gyöngyvér
Ha a tesztelés során minden diák ugyan- azokat a feladatok oldja meg, a gyorsabban fejlődő diákoknak egyes feladatok túl köny- nyűek, unalmasak, míg a lassabban haladók számára reménytelenül nehezek, szoron-
elemzésre leginkább alkalmas matematikai modell kiválasztása, a feladatok nehézségé- nek empirikus meghatározása és a tanulók fejlődését reprezentáló skálák elkészítése. Ugyanakkor szükség van arra is, hogy a bo-
nyolult számítások eredménye- iről a tanulók és a pedagógusok könnyen értelmezhető, felhasz- nálóbarát módon kapjanak tájékoztatást. Ezt szolgálja a pedagógusok aktív bevonásával kidolgozandó, a statisztikai ada- tokat vizuálisan is megjelenítő visszajelző rendszer.
  „ ...könnyen értelmezhető, felhasználóbarát tájékoztatást ad...”
gást kiváltóak lehetnek. A feladatbankokra épülő diagnosztikus értékelés lehetővé te- szi, hogy minden tanuló a saját fejlettségé- nek megfelelő feladatokat oldjon meg. Ez motiváltabbá, érdeklődőbbé teszi a diáko- kat, és javul a mérések megbízhatósága is. A különböző tesztelméleti modellek lehe- tőséget kínálnak arra, hogy az eredménye- ket akkor is közös skálán fejezzük ki, ha az egyes tanulók nem pontosan ugyanazokat a feladatokat oldották meg. A munkacso- mag keretében megvalósul a diagnosztikus
„Itt, a végeken feszülten figyelő és dobogó szívű gyermekek vesznek részt az Önök méréseiben.” -Zoltán, pedagógus


























































































   12   13   14   15   16